Šajā mācību gadā 9.a klases skolēnu projektu nedēļas mērķis bija strādāt radoši un praktiski, plānojot sākumskolas klasēm dažāda veida aktivitātes. Klasē skolēni izveidoja savas darba grupas un kopīgi nolēma, kura grupa kurai no sākumskolas klasēm organizēs pasākumu. Rezultātā abām pirmajām klasēm Tomass Bantersons, Rainers Čekaļins, Andra Klāva, Kitija Kreišmane, Kate Laima Majore un Elīna Runce vadīja „Orientēšanās dabā”. Bija pārdomāts gan par uzaicinājumu klasēm uz šo pasākumu, gan skaisti uzzīmētām kartēm, dažādiem izglītojošiem un informatīviem jautājumiem par dabā notiekošiem procesiem, gan arī par kontrolpunktu izvietošanu, puzles salikšanu, gan arī, protams, par noslēgumu ar atzinībām un našķiem. Kaut dienā, kad notika orientēšanās, līņāja smalks lietutiņš, mazie pirmklasnieki atzina, ka arī šādā dienā var gūt pozitīvas emocijas, ja pasākums patīk.
Otrajām klasēm Amanda Stane, Undīne Meļikidze, Sandija Megi un Oskars Imaks organizēja sportiskas aktivitātes, kurās skolēniem bija jāparāda gan sava veiklība un prasmes individuāli, gan bija nepieciešamas sadarbības prasmes komandās. Devītklasnieki paši mācījās, ka ieinteresēt skolēnus tā, lai dažiem mazajiem nebūtu ne vēlmes, ne laika draiskulībām. Liels palīgs bija sporta skolotāja Rasma Turka. Sportisko aktivitāšu noslēgumā otrklasnieki tika pie diplomiem un konfektēm.
Bet trešklasniekiem bija jāparāda sava gudrība, jo Endija Eglīte, Zane Holma, Nadīna Ozoliņa-Mennika, Līga Kariņa bija sagatavojušas spēli „Gudrs, vēl gudrāks”. Skolēni savu erudīciju parādīja par dažādām tēmām, darbojoties gan grupās, gan individuāli. Kamēr tika starpposmos skaitīti punkti, Līga iepriecināja visus gan ar savu dziedāšanu un ģitāras spēli, gan mācīja dejas soļus.
Kā atzina 3.b klases audzinātāja Vineta Dance, ir prieks, ka audzēkņi ir tik zinoši par dažādām tēmām. Noslēgumā visiem bija kopīgs uzdevums-atminēt, kas ir skolotāja Lolitas brīnumkastē (līdzīgi, kā TV spēlē ar „Elvi” torti). Par savu parādīto erudīciju, trešklasnieki ieguva atzinības rakstus un našķus no brīnumkastes.
Strādājot pie scenārijiem šādiem pasākumiem, skolēniem ir jāplāno laiks pa minūtēm, lai dalībniekiem nebūtu ne mirkli garlaicīgi, lai viss ritētu raiti. Mazāko klašu skolēniem ļoti svarīgi ir saņemt uzslavas, atzinību par labi veiktu uzdevumu.
Pārējie 9.a klases puiši paši darbojās praktiski, atjaunojot pirms vairākiem gadiem mežā uzstādīto dzīvnieku barotavu, pagatavojot putnu būri. Bet Toms Kalniņš izvēlējās turpināt pētīt, kas notiek TV kompānijās, šoreiz-TV3.
Liela daļa 9.a klases skolēnu savas praktiskās iemaņas pasākumu vadīšanā sākumskolas klasēm sāka attīstīt jau no 5. Klases, vadot gan „Pirmklasnieku 100 dienas skolā” pasākumu skolas un Salacgrīvas novada mērogā, gan vadot erudīcijas spēles, gan iestudējot nelielu leļļu teātra izrādi. Ceru, ka skolā iegūtās prasmes šiem skolēniem noderēs turpmākajās skolas gaitās gan mūsu skolā, gan dodoties mācīties uz kādu citu skolu.
9.a klases audzinātāja Lolita Valaņina