Starptautiskais pilsoniskās izglītības pētījums

Pētījums norisinājās 2021. gada maijā, piedalījās Salacgrīvas vidusskolas 8.a un 8.b klases skolēni, pedagogi, direktora vietnieks IT jomā, kurš koordinēja šo pētījumu mūsu skolā – PALDIES JUMS VISIEM PAR ĀTRAJĀM REAĢĒŠANAS SPĒJĀM:)

“Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta vārdā sakām Jums lielu paldies, ka atradāt iespēju piedalīties Starptautiskajā pilsoniskās izglītības ICCS 2022 izmēģinājuma pētījumā”.

IEA ICCS ir pasaulē lielākais starptautiskais un vienīgais pilsoniskās izglītības pētījums. Tā mērķis ir izpētīt jauniešu sagatavotību pildīt savus pilsoņa pienākumus, noskaidrot astoto klašu skolēnu zināšanu līmeni pilsoniskajā izglītībā. Detalizētai situācijas analīzei nacionālā līmenī tiks sagatavoti aptaujas jautājumi, kas ļaus padziļināti izpētīt Latvijas izglītības sistēmai un pilsoniskās izglītības saturam nozīmīgus jautājumus. Līdztekus IEA ICCS pētījums ļauj iekļauties Eiropas Savienības un UNESCO ziņojumos un pārraudzīt valsts progresu ANO ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā.

2020.gadā Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētnieki ministrijas uzdevumā ir uzsākuši darbu pie IEA ICCS 2022 izmēģinājuma pētījuma, iesaistot 1600 skolēnu un gandrīz  400 skolotāju no aptuveni 30 skolām visā Latvijā. IEA ICCS 2022 pamatpētījums tiks veikts laikā no 2021. līdz 2023. gadam, savukārt Latvijas rezultāti un plašāka analīze salīdzinājumā ar citām pētījuma dalībvalstīm gaidāma 2023. gada otrajā pusē. Par ICCS 2022 pētījumu interesi ir izrādījušas 38 valstis no četriem kontinentiem. Tāpat šajā pētījuma ciklā Latvija ir viena no 28 dalībvalstīm, kas datus plāno ievākt elektroniski nevis papīra formātā. /Informācija – https://www.ipi.lu.lv/lv/par-mums/iea-iccs/iea-iccs-2022/

Atbildēt