Šogad Miķeļdienu ielaidām istabā, arī tautasziesmās tā teikts “Nāc, Miķeli, istabā …”
27.septembrī sākumskolas skolēni atzīmēja rudens saulgriežus – Miķeļdienu. Lai rudenīgi apmācies laiks būtu košāks, tika dekorētas skolas telpas – skolēni, savu klases audzinātāju vadībā, strādājuši radoši un raženi. Šogad izvēlējāmies atrādīt savu dārzu bagātību jeb dekorācijai izmantot veselus dārzeņus un augļus, veidojām rudens kompozīcijas no ziediem, kuri ir atnesti no sava dārza, mācījāmies to nosaukumus (1.a). Radošajos darbos izmantojām dabas veltes – kastaņus, zīles, sūnas un koku lapas, lai radītu krāsainas kompozīcijas. Parādījām, ka mācību vielu temati dizainā un tehnoloģijā, vizuālajā mākslā, mūzikā un latviešu valodā ir saskaņojami ar ikdienu mums apkārt. Priecājāmies, ka šogad laba arbūzu un vīnogu raža, kas nav Latvijas tradicionālās ogas. Uzzinājām, ka putni ir lieli palīgi, lai kādas ģimenes komposta kaudzē izaugtu mazie, dekoratīvie ķirbīši.
Kad skolā rudens ir ienests, tad skolēni gatavi godināt raženo dienu ar starpklašu pasākumiem. Ceturtklasnieki tikās ar pirmklasniekiem. 4.a un 1.a klases tikšanās laikā vecākie skolēni atrādīja, ko zina par Miķeļdienu, skandēja un dziedāja tautasdziesmas, taču jaunākie skolēni nepalika parādā – lasīja ticējumus, rosinot visiem vērot apkārt notiekošo dabā, uzdeva mīklas un parādīja, cik ātri latviešu tautasdziesmas var pārtapt par kustību rotaļu.
Par 4.b un 1.b klases kopā darbošanos stāsta skolotāja Laura Ilvesa: “Miķeļdienas stundu pavadījām jautrā kopābūšanā ar 1.b klasi un viņu skolotāju Ivetu Brikmani. Ciemos nāca Miķelis ar novākto ražu, savukārt mazākajiem skolēniem bija jāpasaka, kas tad ir Miķeļa maisā, gandrīz kā Ziemassvētkos 🙂 Noslēgumā aktivitāte – rotaļa “Tilti”, kurā iesaistījās visi 4.klases skolēni, lai mazākajiem iemācītu gan rotaļu, gan dziesmu!“
2.a un 2.a b klases skolēni darbojās radošajās darbnīcās, kurās parādīja, ka prot sadarboties. Stāsta klašu audzinātājas Marta Stivriņa un Dace Kaša: “Šogad 2.a un b klases skolēni Miķeļdienu svinēja citādāk, darbojoties praktiski. Nedēļas laikā katra klase bija atradusi kādu brītiņu, kurā pārrunāt kas jau ir zināms par Miķeļdienu un uzzināt arī ko jaunu. Skolēni satiekoties, sadalījās pa grupām, lai veidotu radošus darbiņus, ar nosacījumu, ka tiek izmantoti tikai dabas materiāli, kurus paši skolēni kopā ar vecākiem bija cītīgi vākuši. 2.a un 2.b klases skolēnu rokās tapa burvīgas glezniņas, kastaņu cilvēki un dzīvnieki un skaistas dabas materiālu virtenes. Noslēgumā skolēni pārrunāja paveikto, malkojot gardu meža zemeņu tēju un ēdot maizītes ar medu un ievārījumu. Skolēnu acis mirdzēja no prieka par paveikto, par citādāku mācību dienu un pats galvenais būšanu kopā ar saviem draugiem! Paldies skolēnu vecākiem par atbalstu!”
Arī 3.a un 3.b klases skolēni lieliski darbojās un sadarbojās kopā. Klašu audzinātājas Laila Rozenberga, Evija Kosīte – Viļķina un pedagogu palīgs Inguna Laksberga bija sagatavojušas skolēniem viktorīnu par rudens saulgriežiem. Nosakot pareizās atbildes, tika balsots ar kartupeļu skaitu uz kociņa. Skolēni kopā gatavoja augu tējas, degustēja rudens veltes. Notika arī dinamiskā pauze un tika sniegta atgriezeniskā saite – balsošana ar pupām un zirņiem.
Mēs, sākumskolas pedagogi, sakām lielu PALDIES mūsu skolēnu vecākiem. Bez viņu atbalsta mums nebūtu tik krāsaini rudens svētki.
Miķeļdienas stāstu apkopoja sākumskolas MK vadītāja Iveta Kupča