Karjeras nedēļa Salacgrīvas vidusskolā

No 16. – 20. oktobrim visās Latvijas skolās uzmanība tika pievērsta karjeras izglītībai, jo notika kārtējā KARJERAS NEDĒĻA, kuras akcents šogad bija PRASMES.

Mūsu karjeras nedēļa  iesākās ar tikšanos, kurā šī gada absolvents Aleksis Goba iepazīstināja par būvinženiera profesiju.

Pirmdien visās klases stundās skolēni kopā ar audzinātājiem runāja par karjeru.

Salacgrīvas vidusskolas jaunāko klašu skolēni ne tikai iepazina profesiju plašo klāstu un noteica katras profesijas pārstāvim nepieciešamās prasmes, bet arī radošā darbībā pastāstīja viens otram, kāda ir viņu sapņu profesija.

Nopietni strādā 2.a klase.

Taču, lai zinātu, cik atbilstoši esam noteiktai profesijai, mums nepieciešams izprast, kādas prasmes mums piemīt, ne tā?

Stāsta 1.a klases audzinātāja Marta Stivriņa: “1.a klases skolēni klases stundā iepazinās ar dažādām profesijām un mēģināja tās atminēt, pildot krustvārdu mīklu. Pirmklasniekiem uzdevums ļoti patika, jo bija iespēja ne tikai uzzināt jaunas profesijas, bet pārbaudīt savu spēju tās uzrakstīt. Skolēniem šķita amizanti, ka dārznieku sākotnēji nodēvēja par zemnieku. Jaunākie skolas skolēni grib kļūt par aktieriem, geimeriem un tiktokeriem”.

“2.b klases skolēni rakstīja un zīmēja, par ko vēlas kļūt. Pārrunājām, kādas prasmes nepieciešamas, lai varētu strādā izvēlētajā profesijā. Noskaidrojām, kas katram vislabāk padodas”, stāsta Evija Kosīte – Viļķina.

Stāsta skolotāja Iveta Kupča: “5.a klases skolēni veidoja savu prasmju portfeli. Tajā skolēni ielika vienu prasmi, kuru centīsies līdz decembrim nostiprināt, uzlabot, pilnveidot. Noskatījāmies fragmentu par IT profesijām, iepazinām nedzirdētu profesiju nosaukumus piemēram, IT sistēmu arhitekts, sistēmanalītiķis, loģistikas speciālists – lasījām, kādām prasmēm jābūt šiem cilvēkiem, analizējām sevi, kādas prasmes mums jau ir, ko protam un varam izdarīt šodien”.

Savukārt 4. un 8.b klases skolēni ir pagatavojuši profesiju portfeļus. Aizdomājušies par savām stiprajām un ne tik stiprajām prasmēm, kā arī pārdomāja savu nākotnes profesiju.

Arī 8.a klases skolēni veidoja savu prasmju portfeli, kuru nodeva klases audzinātājai glabāšanā, bet pirms tam noklausoties Intas Ciršas stāstīto par prasmēm. Decembrī savu prasmju portfeli atverot, skolēni sapratīs, vai izdevies strādāt pie kādas prasmes uzlabošanas.

Par dažādām prasmēm, kuras var apgūt konkrētajā mācību priekšmetā, runāja arī dažādu priekšmetu skolotāji. “Inženierzinībās ar 9.a,b,c klases skolēniem iejutāmies arhitektu, inženieru un projektētāju profesijās, izstrādājot un pagatavojot tilta maketus (aktuāli Salacgrīvai)”, stāsta skolotājs Guntars Ūdris.

Šajā nedēļā 1.- 9. klašu skolēni, apmeklējot I.Ziedonim veltīto koncertlekciju varēja apdomāt, kādas profesijas pārstāvji šeit ir iesaistīti – dzejnieks, komponists, dziedātājs, mūziķis, producents, operators.

Kopumā  šīs nedēļas laikā skolēni guva izpratni, kādas prasmes tie jau ir apguvuši, un kā tās viņiem nākotnē palīdzēs darboties viņu sapņu profesijā. Kad ir īstais laiks rast atbildi uz jautājumu – par ko es vēlos kļūt nākotnē? Atbilde – jau mazotnē.

2.a klases skolēni ar audzinātāju Lailu Rozenbergu.

Nenoliedzami – Salacgrīvā top dažādu profesiju pārstāvji!

Bet dažādu karjeras iespēju pētīšana nekad nebeidzas, un jau 2.novembrī skolēni apmeklēs Ādažu militāro bāzi, lai iepazītu dažādas armijas profesijas.

Galvenais atrast sev tuvāko, novēl Inga Drengere un Inta Cirša

.

Atbildēt