3.a klases skolēni piedalās konkursā par putniem. Konkursa “Iepazīsti putnu pasauli” mērķis ir iesaistīt skolēnus putnu pasaules iepazīšanā. Konkursu organizē Latvijas Ornitoloģijas biedrība (LOB) sadarbībā ar SIA “CEMEX” LOB skolu programmas “Putni un mēs” ietvaros. Katrs skolēns konkursā piedalās individuāli, vācot punktus katrā no kārtām. 3.a klase piedalās visa klase kopā. Konkursam ir 8 kārtas. Atbildēts jau uz 4 konkursa kārtām. Pirmajā kārtā gan 3.a klase, gan citu sākumskolas klašu skolēni gatavoja dzērves, kuru spārnus varēja kustināt. Šis uzdevums visiem ļoti patika. Nākamajā kārtā pēc fotogrāfijas bija jānosaka, kāds putns tajā redzams. Bija grūti to izdarīt, jo nebija īsti saprotams, vai redzama ir sējas vai meža zoss. Skolēni meklēja informāciju, uzdevumam piegāja radoši. Nosūtījām video ar mūsu izteikto viedokli, kāpēc domājām, ka tā ir sējas zoss. Trešajā kārtā katram bija jāmēģina noskaidrot, kurš putns visbiežāk pie mums sastopams. Vērojām putnu skolas apkārtnē pa logu. Kā kādu ieraudzījām, tā ņēmām rokā Intas Somas atstāto binokli un pētījām. Putns bija jāuzzīmē pēc saviem vērojumiem, jāapraksta tā balss, jāuzraksta neliels apraksts. To visu nedrīkstēja pārkopēt ne no grāmatām, ne interneta. Daži domāja, ka visbiežāk sastopamais ir zvirbulis, cits- lielā zīlīte, citi domāja, ka tā ir žubīte. Nosūtījām visas atbildes, zīmējumu fotogrāfijas, video ar saviem argumentiem. Esam jau nosūtījuši atbildes uz 4.kārtas jautājumu- “CEMEX ir četri smilts-grants karjeri, kuros iegūst materiālus betona un citu produktu ražošanai. Kādreiz šo karjeru izmantošana tiks beigta. Ko CEMEX vajadzētu darīt ar tukšajiem karjeriem, lai no tiem būtu pēc iespējas lielāks labums putniem?” Skolēni strādāja grupās kā īsti ainavu arhitekti. Projektēja, zīmēja, izteica savu viedokli. Vēl atlikušas 4 kārtas. Piedaloties šādā konkursā, skolēni tiešām vairāk iepazīst putnu pasauli, izzina dabu, mācās darbam pieiet radoši, sadarboties.
3.a klases audzinātāja Lolita Valaņina