Kultūrizglītības programma “Latvijas skolas soma” 

Programma nostiprina sabiedrības izpratni par kultūras īpašo lomu personības attīstībā un 21. gadsimta zināšanu ekonomikā.

Tā sniedz nozīmīgu ieguvumu kultūras nozarei, sekmējot jaunu kultūras produktu veidošanu bērnu un jauniešu auditorijai, paaugstinot radošo profesionāļu nodarbinātību, kā arī veidojot nākotnes auditoriju.

No 28.marta līdz 1.aprīlim 7. klašu skolēniem jaunā mācību priekšmeta “Teātra māksla” laikā bija iespēja noskatīties interaktīvo izrādi “Klusētāji”.

Izrāde “Klusētāji” ir par cilvēku vienaldzību un tās drūmajām sekām. Kāpēc bieži vien izvēlamies klusēt, kad patiesībā būtu vajadzējis iesaistīties un runāt? Vai tiešām runāšana vienmēr ir sudrabs un klusēšana – zelts?

Izrādes darbība norisinās trīs klases telpās, stāsta varoņiem mainoties vietām un ik pa laikam sastopoties. Tādejādi katra no skatītāju grupām redzēs to pašu un tomēr citu izrādi. Skatītājiem būs iespēja uzzināt, kāds ir katra iesaistītā jaunieša skatupunkts uz notikušo – kas viņiem lika tā rīkoties, ko viņi gribētu mainīt un kā viņi šodien sadzīvo ar pagātnē pieņemtajiem lēmumiem.

Info un foto no google.com

Teātra mākslas skolotāja stundas laikā iepazīstināja skolēnus ar īsu izrādes anotāciju. Sagatavoja darba lapas, lai skolēni zinātu, kam izrādes laikā jāpievērš uzmanība. Skatoties izrādi, skolēni veica pierakstus. Pēc tam pārrakstīja visu darba lapās.

Pasākuma pievienotā vērtība ir starppriekšmetu saikne.

Izrādes aktuālā problēma – skolēnu savstarpējās attiecības, interneta izmantošana (pozitīvais/negatīvais). Kādas ir sekas, ja tu ievieto nofilmēto materiālu https://www.youtube.com/ tīmekļa vietnē.

7.a, 7.b, 7.c klases skolēni ar lielu interesi noskatījās šo izrādi, pēc tam centās iejusties tēlā, izspēlējot savu etīdi.

Evija Kosīte – Viļķina

teātra mākslas skolotāja

Atbildēt