Mūsdienas un klasika

Saka, ka klasiskas vērtības bija, ir un būs populāras vienmēr. Taču kā tās stiprināt pusaudzī, kā likt labāk izprast cita laikmeta dzīvi?

Ar šo visu lieliski tikuši galā mūsu astotklasnieki, kuri literatūras stundās iepazina liroepikas žanrus, kā balādi, poēmu, pilnveidojot lasītāja pieredzi, kā arī uzzinot latvju tautas pagātnes sūro pieredzi, cenšoties iegūt izglītību.

Skolēni lasīja Viļa Plūdoņa poēmu ‘’Atraitnes dēls’’ un veidoja galvenā varoņa ceļu, atspoguļojot to desmit, viņuprāt, svarīgākajos pieturpunktos, papildinot tos ar citātiem  un vizuālo materiālu.

Katrs darbs tika prezentēts klases priekšā, iepriekš sagatavojot stāstījumu par katra pieturpunkta izvēli, iekļaujot citātu, kas papildina stāstījumu. Tāpat skolēni bija sagatavojuši jautājumus cits citam, uz kuriem atbildes bija jāsaista kā ar poēmas Atraitnes dēls saturu, tā savu pieredzi, kas iegūta sarunās ar ģimenes locekļiem, lasot grāmatas, skatoties filmas. 

Liels paldies skolēniem par radošajām idejām, ieguldīto laiku un saturīgajiem darbiem!

Ilze Saklaure

latviešu valodas un literatūras skolotāja

Atbildēt